Home > Kusttramtraject in Zeebrugge onderging volledige metamorfose. Woensdag officiële voorstelling

Kusttramtraject in Zeebrugge onderging volledige metamorfose. Woensdag officiële voorstelling

Geschreven op 6 juli 2024 om 07:14 door Mario De Wilde

Het Kusttramtraject in Zeebrugge onderging de voorbije jaren een heuse metamorfose. Tramsporen werden vernieuwd, haltes werden verplaatst, gloednieuwe perrons werden gebouwd, en bovendien werd er een voor Vlaanderen unieke groenbedding aangelegd. Kortom, Zeebrugge is klaar om zich deze zomer in vervoering te laten brengen door de Kusttram. Volgende woensdag wordt alles voorgesteld aan de nieuwe tramhalte Zeebrugge Kerk. Ook de recente historiek van het Kusttramtraject Zeebrugge zal die dag worden toegelicht.

12 reacties

Thibo
Geschreven op 2024-07-08 20:58:32
Hallo gaat de tram rijden op woensdag
Smellers Marina
Geschreven op 2024-07-08 08:51:11
ik vind het wel zeer spijtig dat onze mannen en jongens van marinebasis in Zeebrugge veel te ver van hun werk(marine) moeten te voet gaan elke dag naar de tramhalte-- er zou ter hoogte van ABC gebouw ook 1 stopplaats moeten zijn----- ook voor de aangekomen schepen en passagiers (toerisme)- want nu spijtig een schande is
Yolande
Geschreven op 2024-07-08 08:28:03
De halte aan de chinees moet terug is anders veel te ver van het station
Robby
Geschreven op 2024-07-08 00:09:38
Ik lees dat men vind zegt stationswijk is ver van het station. Zeebrugge heeft 2 stations. Het station Zeebrugge Dorp is op korte afstand van deze halte. Maar het Station Zeebrugge waar de trein in de zomer stopt is wel zeer ver van de tram, zeker als je bagage mee hebt.
Monique Van Damme
Geschreven op 2024-07-07 16:00:24
Ligt nu veel te ver van het station. Er voor was veel beter niet ver van de lichten daar!!
Van pamel
Geschreven op 2024-07-07 14:56:52
Ze zouden beter eens een tramhalte plaatsen in de omgeving van het abc gebouw …of de tramhalte kerk beetje verplaatsen ! Want van kerk naar rederskaai is een heel eindje!
Marleen Taghon
Geschreven op 2024-07-07 12:24:40
Vroeger reisde ik veel met de kusttram de opstap was dan in de kustlaan weet niet of die er nog ligt heb mijn jonge leven in zeebrugge gewoont en toen ik trouwde ging ik langs de kustlaan wonen dicht bij de tram ben ondertussen 72 jaar en woon nu in deinze maar zeebrugge ligt nog heel diep in mijn hart wat is zeebrugge veranderd was o zo mooi liefs van mij marleen xxxxx
Eddy
Geschreven op 2024-07-07 11:15:10
Jammer dat er in de omgeving van de afstap plaats Zeebrugge kerk geen groen is ze hebben het allemaal in kiezelstenen gedaan.
Mieke
Geschreven op 2024-07-07 10:59:04
Ze zullen de groenbedding ook moeten kunnen onderhouden zodat het geen kruid en afvalberg wordt!
Gerda Truije
Geschreven op 2024-07-07 10:44:15
Spijtig dat halte Strandwijk verplaatst is. Een heel eind verder dan vroeger. Vooral voor de oudjes.
Patrick Willems
Geschreven op 2024-07-07 09:26:12
Halte “Stationswijk” zeer misleidend want t station zelf ligt niet bij de nieuwe halte, integendeel zelfs, flink einde ervandaan
Otto-Mann
Geschreven op 2024-07-06 13:37:34
Dan vlug nog wat afval ruimen denk ik dan!! De tramreizigers denken dat je afval tussen de sporen hoort ter hoogte van de perrons! Kan natuurlijk ook zijn bij gebrek aan vuilbakken!!