Koopweekend in Brugge laatste weekend van september wordt autovrije place to be
‘Het hart van onze stad is van vrijdag 27 september tot en met maandag 30 september 2024 ‘the place to be’ om te gaan shoppen en heel wat nieuwe handelszaken te ontdekken’, weet schepen van Werk en Ondernemen Pablo Annys. Het Brugs Handels Centrum (BHC) doet haar jaarlijkse koopweekend terug samen met Shopping Smedenstraat.
Heel wat belangrijke winkelstraten in de binnenstad zijn tijdens dit Koopweekend autovrij: Steenstraat , Wollestraat, Geldmuntstraat en Noordzandstraat. Op zaterdag en zondag van 10.00 uur telkens tot 18.00 uur. De Smedenstraat wordt niet afgesloten.
Volgende straten nemen deel aan het Koopweekend: Smedenstraat, Noordzandstraat, Geldmuntstraat, Eiermarkt, Zuidzandstraat, Steenstraat, Markt, Simon Stevinplein, Sint-Salvatorskerkhof, Zilverpand, Dweerstraat, Nikolaas Desparsstraat, Sint-Jakobsstraat tussen Geldmuntstraat en Naaldenstraat, Sint-Amandsstraat, Kemelstraat, Mariastraat, Wollestraat, Vlamingstraat, Jan van Eyckplein , Academiestraat, Ter Steeghere, Breydelstraat.
Burgemeester Dirk De fauw: “Onze winkelstraten vormen het kloppend hart van Brugge en brengen een unieke dynamiek die zowel handel als horeca ten goede komt. Dankzij de fijne sfeer is shoppen in Brugge steeds een bijzondere ervaring. De goede samenwerking tussen het stadsbestuur en de handelsgebuurtekringen is daarbij van onschatbare waarde. Samen zetten we ons in voor een kernversterkend beleid, waarmee we Brugge nog aantrekkelijker maken als vernieuwende en levendige shoppingstad. Ik wil de voorzitter en zijn ganse team daar van harte voor danken.”
In deze straten zetten de winkels een leuk kraampje buiten. De organisatoren zorgen voor sfeervolle animatie, bevlagging en muziek in de winkelstraten. De handelaars pakken uit met interessante koopjes.
Met de komst van een aantal nieuwe handelszaken heerst er duidelijk weer een ‘positieve vibe’ in het kernwinkelgebied.
Dirk Vanhegen, voorzitter BHC: ‘De twee koopweekends die BHC jaarlijks organiseert, blijven belangrijk in de totale promotie van Brugge als winkelstad. We blijven investeren in aantrekkelijke mediacampagnes die Brugge als shoppingstad promoten. Bedoeling is hierbij niet alleen dit Koopweekend maar ook de algemene positionering als aantrekkelijke winkelstad te ondersteunen’. BHC blijft extra inspanningen om dit Koopweekend te promoten door zowel in te zetten op online communicatie, radiospots, print-advertenties, tv-reclame en affichage ( budget 20.000 euro ). We kunnen ook voor dit Koopweekend terug rekenen op de samenwerking en ondersteuning van Stad Brugge (Centrummanagement).
Dit wordt alvast het laatste koopweekend onder de huidige legislatuur. Dirk Vanhegen – voorzitter BHC: “We danken dan graag zowel schepen Pablo Annys als burgemeester Dirk De Fauw voor de samenwerking met het stadbestuur en ook met de dienst Centrummanagement. Vanuit BHC blijven we inzetten op:
° aantrekkelijkheid van het winkelkerngebied
° promotie in de regio Brugge
° beleving via Koopweekends en andere activiteiten.
° constructieve samenwerking met de diverse stadsdiensten.
Info: www.brugge.be/koopweekend