Home > ‘Klavertje vier’-visienota wil niet meer maar beter toerisme in Brugge. En ze mogen ook wat langer blijven

‘Klavertje vier’-visienota wil niet meer maar beter toerisme in Brugge. En ze mogen ook wat langer blijven

Geschreven op 27 augustus 2019 om 18:22 door Mario De Wilde

Deze namiddag stelde het stadsbestuur van Brugge, in samenspraak met Horeca Brugge, Hotellerie Brugge en UNIZO, haar Strategische Visienota Toerisme 2019-2024 voor. De wereld verandert snel, ook op toeristisch vlak. Het toerisme in Brugge is toe aan een nieuw verhaal dat anticipeert op de permanent stuwende krachten achter de opeenvolgende veranderingen. Alle toeristische belangengroepen waren deze namiddag ter plekke om samen met burgemeester Dirk De fauw, schepen van Toerisme Philip Pierins en directeur – toerismemanager Dieter Dewulf toelichting te geven bij de Strategische Visienota. Het is een ambitieus plan geworden waarbij de rode draad op niet meer toerisme ligt, maar op beter toerisme. “In het belang van de Brugse inwoners en in het besef dat wat goed is voor de inwoners, ook goed is voor bezoekers en ondernemers. De hotelstop in de binnenstad blijft de volgende jaren zeker van toepassing, het verbod op nieuwe air bnb’s en vakantiewoningen wordt regionaal uitgebreid naar een deel van de deelgemeenten toe. Het strategisch toerismeplan komt niet te vroeg want met 8.3 miljoen bezoekers waarvan 6 miljoen dagtoeristen die 74.50 euro per persoon uitgeven, de zowat 1, 1 miljoen verblijfstoeristen die 145 euro per nacht en per persoon spenderen, een omzet van 703 miljoen euro en 6000 jobs dat dit alles oplevert, is toerisme van levensgroot belang voor Brugge. Morgen komen we uitgebreider terug op het plan van het stadsbestuur.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.