Jeugdhuis Loco in Sijsele vraagt aan stadsbestuur van Damme om te investeren in lokalen
Afgelopen zaterdag stond de verwarming van Jeugdhuis Loco in Sijsele uit. Dat was een bewuste keuze want met een ludieke actie ‘De Koudste Dag’ wilde het jeugdhuis hun problemen aankaarten. Het bestuur en de leden van het jeugdhuis vragen aan het stadsbestuur van Damme om te investeren in hun gebouw. Het jeugdhuis zit momenteel nog in het vroegere station, maar dat gebouw is al heel oud en voldoet eigenlijk niet aan de meest primaire voorwaarden. Het vraagt tijdens de wintermaanden veel energie om de lokalen te verwarmen, zodanig veel zelfs dat het jeugdhuis de energiefactuur niet meer kan betalen. Sterker nog, als er over een maand geen oplossing is, zal Jeugdhuis Loco zich verplicht voelen om de lokalen te moeten sluiten. Foto’s Milan

