Home > In Zonnebeke kan je vanaf nu gratis en onpartijdig advies bekomen in het Telecomloket

In Zonnebeke kan je vanaf nu gratis en onpartijdig advies bekomen in het Telecomloket

Geschreven op 1 februari 2025 om 07:00 door Mario De Wilde

Veel mensen betalen te veel voor hun telefoon- en internetabonnement. Er zijn dan ook veel combinaties mogelijk waardoor mensen overstelpt worden door het aanbod. In het Telecomloket krijgen inwoners gratis en onpartijdig advies.
Het Telecomloket in Zonnebeke startte op in november 2024 en kende een vliegende start. Op verschillende dagen konden inwoners terecht in bibliotheek De Letterschuur in Zonnebeke, sociale kruidenier De Passage in Passendale en het Dorpspunt in Zandvoorde.
Advies op maat van de gezinssituatie
Wel 40 mensen kwamen over de vloer om hun telecomabonnementen te herbekijken. Het gaat zowel om telefoon-, gsm-, internet- en televisie abonnementen. Het Telecomloket geeft gratis en onpartijdig advies, op maat van de persoon en/of zijn of haar gezinssituatie. Wil je veranderen van leverancier? Ook dan geven de medewerkers tips voor een vlotte overstap.
Een vaste stek in De Passage
Vanaf dit jaar krijgt het Telecomloket een vaste stek in sociale kruidenier De Passage in Passendale. Veel mensen hebben nood aan persoonlijk advies. Het bestuur wil hieraan tegemoetkomen. “Het Telecomloket past perfect in onze Zorgzame buurten-werking: versterken van onze buurten en inwoners, met een focus op de kwetsbare inwoners. We horen dat het afsluiten van telecomcontracten voor velen niet altijd even gemakkelijk is. Met het loket willen we mensen hierin bijstaan. Gezien de grote vraag in de voorbije ‘testperiode’ willen we dit nu structureel aan onze inwoners aanbieden als dienstverlening.” aldus schepen Jonckheere.

Elke laatste woensdag van de maand kun je er terecht van 15.00 tot 18.00 uur. De eerstvolgende dagen zijn 26 februari en 26 maart. Je kunt een afspraak maken via buurtopbouwwerker Emelie (0473 13 02 16) of Digibank regio Ieper (057 45 18 29). Breng minstens 3 facturen per abonnement mee om snel en makkelijk geholpen te worden.
Foto: Zenon Bekaert

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.