In aanloop naar de play-offs: Studenten Howest gaan op zoek naar influencers bij Cercle Brugge
De eerstejaarsstudenten van het Graduaat Marketing- en Communicatiesupport van Howest brachten deze week een bezoek aan Cercle Brugge. De studenten interviewden enkele Franstalige spelers in het Jan Breydelstadion. Een mooie samenwerking tussen twee organisaties die heel wat kansen geven aan jong talent.
In kleine groepen interviewden de studenten drie spelers en de assistent-trainer: Senna Miangue, Boris Popoviç, Jordan Semedo en Radhi Jaïdi. De gesprekken gingen niet over voetbal, maar over interesses, waarden en normen. De bedoeling van deze opdracht rond influencer marketing was om inzicht te krijgen in de mens achter de speler en zo de spelers aan een passende campagne te linken. Na de interviews kregen de studenten een rondleiding door het stadion.
Howest en Cercle Brugge spreken van een geslaagde samenwerking. Voor de voetbalclub is het geloof in jong talent een kernwaarde. “Wij geven veel kansen aan jonge mensen, en die overtuiging vinden we ook terug in de visie van Howest,” zegt Louis-Philippe Depondt, Press officer & communications manager van Cercle Brugge. “We willen jonge studenten – net zoals onze spelers – mooie kansen geven om zichzelf te ontwikkelen.”