Home > Hoezo, niets te doen in Brugge voor de jeugd: dan is daar de Hangouts app van Jong Volk

Hoezo, niets te doen in Brugge voor de jeugd: dan is daar de Hangouts app van Jong Volk

Geschreven op 27 juni 2024 om 07:07 door Mario De Wilde

Met de #Hangouts App van jongerenplatform Jong Volk wil het stadsbestuur van Brugge definitief komaf maken met een typisch cliché over Brugge als jongerenstad, namelijk “er is hier niets te doen”. De app bewijst het tegendeel en toont dat er absoluut WEL veel te doen is in Brugge. De nieuwe app kwam tot stand in nauwe samenwerking met Bits of Love en met steun van de Jeugddienst.
Hotspots, events en nieuwtjes
De Hangouts App heeft drie functies. Enerzijds krijg je een overzicht van allerlei toffe hotspots: plaatsen én organisaties die Jong Volk interessant vindt voor jongeren in Brugge om te ontdekken. Je kunt de hangouts bekijken op een kaart en ook filteren op één van de acht thema’s: cultuur, jeugdwerk, welzijn, sport, lifestyle, food en drinks, ondernemen en studeren. Je ontdekt dus nieuwe #hangouts in je buurt, maar je kunt ook zoeken op basis van jouw persoonlijke interesses.

De bedoeling is dat jongeren op deze manier bijvoorbeeld een nieuwe studeerplek, een verrassend café of een voetbalpleintje met avondzon vinden. De app heeft daarnaast ook een kalenderfunctie: JONG VOLK selecteert zelf evenementen en activiteiten. Die kalender is helemaal op maat van jongeren en elk event is gelinkt aan een hangout én aan één of meerdere thema’s. Weet je niet waar je terecht kunt of wat er te doen is deze zomer? Dan is de #hangouts app van JONG VOLK dus het ideale vertrekpunt. Je vindt er trouwens ook regelmatig nieuwtjes: de 5 cafés met beste huiswijn, de zonnigste plekken om te chillen in de binnenstad, 10 zomertips van BLVRD Magazine, … Op die manier wordt er ook constant ingespeeld op wat leeft bij jongeren.
Hangouts die verbinden
De baseline van jongerenplatform Jong Volk is ‘verhalen die verbinden’, die van hangouts app ‘hangouts die verbinden’. In de app worden zoveel mogelijk organisaties en plekken voorgesteld door jongeren zelf. Geen droge informatie, maar peer to peer communicatie. De app werd ook bij de doelgroep getest, o.a. door de Young Board van JONG VOLK zelf.
342 bankjes
De komende weken wordt zowel online als offline campagne gevoerd om de app bekend te maken bij jongeren. Voor het campagnebeeld werd een typisch Brugs object – het groene zwanenhalsbankje – als metafoor gebruikt voor een ‘hangout’. Voor de campagne werden 342 van die bankjes in Brugge gefotografeerd. In Burg 4 loopt van 26 juni tot en met 29 juni een expo met alle foto’s.

De #HANGOUTS APP is te downloaden vanaf 26 juni. Meer info vind je via jongvolk.be.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.