Home > Greenhouse uit Veurne bant Black Friday en kiest voor Green Friday

Greenhouse uit Veurne bant Black Friday en kiest voor Green Friday

Geschreven op 23 november 2019 om 09:23 door Mario De Wilde

Onlangs opende Greenhouse zijn eerste winkel in Veurne. De winkel, dat voor het hoofdkantoor van het bedrijf ligt, is een eerste testwinkel dat de basis moet vormen voor de uitrol van enkele ‘greenhouses’ verspreid over Vlaanderen. Noem het gerust ons retaillabo. Naast de eerste testwinkel kan de consument ook kennismaken met Greenhouse via onze website en webwinkel. Daar ontdekt men meteen het verhaal achter Greenhouse en ons assortiment van merken en producten. Greenhouse is niet de zoveelste concept store maar wil als nieuw retailconcept inoveren en een mix brengen van duurzame en ecologische merken. Steeds trendy en fashionable en steeds met oog voor design en esthetiek. Daarnaast zet Greenhouse in op winkelbeleving en wil het een breed publiek de kans geven om kennis te maken met een assortiment van duurzame producten en dat steeds in een trendy winkelomging. We willen inspireren met greenhouse, zo plannen we tal van events en instore workshops.

Aangezien het concept van Black Friday een hekel punt is binnen onze bedrijfsstrategie en wij als duurzaam bedrijf onmogelijk kunnen inzetten op compagnes die extreme vormen van overconsumptie promoten en we met Greenhouse tegelijkertijd een standpunt willen innemen hebben we Green Firday in het leven geroepen. Een dag die op het zelfde moment als Black Friday wordt georganiseerd maar in tegenstelling tot Black Friday consumenten bewust maakt over het feit dat het ook anders kan! Greenhouse zal op vrijdag 29 en zaterdag 30 november geen directe kortingen aanbieden aan zijn klanten. In plaats daarvan zal het bedrijf 10% van zijn totale opbrengst investeren in herbossing en het aanplanten van bomen om zo mee de impact van CO2 te reduceren. Klanten ontvangen dus geen direct korting maar werken wel mee aan een betere wereld en hebben zowel direct als indirect invloed op het klimaat en de wereld van morgen. Iedereen kan uiteraard claimen bomen te planten, bij Greenhouse willen we hierin transparant zijn. Greenhouse koos er voor om voor dit project samen te werken met ondernemers zonder grenzen. Een Belgische organisatie, volledig gesteund op vrijwilligers dat reeds jaren ervaring heeft in dit soort projecten en ons de tools kan bieden om hier zo transparant mogelijk rond te communiceren. Daarnaast rekent Greenhouse ook op ondernemers zonder grenzen voor de realialisatie van dit project en zal de organisatie instaan voor het planten van bomen in de Afrikaanse Sahel regio.

 

1 reactie

Black Friday belooft tegen te vallen voor fysieke winkels | Het nieuws van West-Vlaanderen
Geschreven op 2021-03-21 21:18:55
[…] Boekhandel, Hubo en Dreamland hebben al aangegeven dat ze aan Bel Friday zullen deelnemen. Ook Green Friday, een ecologische tegenbeweging die inzet op een meer verantwoorde consumptie, spreidt zijn groene […]

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.