Home > Ga in maart eens op speeddate bij een trajectcontrole in Beselare

Ga in maart eens op speeddate bij een trajectcontrole in Beselare

Geschreven op 6 februari 2024 om 07:19 door Mario De Wilde

Vanaf maart komt er een trajectcontrole in het centrum van Beselare en dat zal iedereen geweten hebben. Aan het begin van de Valentijnsmaand pakt de gemeente uit met een ludieke en verleidelijke affichecampagne die passanten nu al aanmaant om trager te rijden. Februari staat bekend om Valentijn en daar speelt de gemeente gretig op in. Aan het begin en einde van de toekomstige trajectcontrole in Beselare waarschuwt een levensgroot knap duo dat een snelle speeddate vanaf maart niet langer onbestraft blijft. In het West-Vlaams heb je ‘touche’ wanneer je iemand aan de haak slaat, opletten dus dat de trajectcontrole je vanaf maart niet aan de haak slaat wanneer je sneller dan 50 kilometer per uur rijdt.

Op advies van de mobiliteitscommissie

De trajectcontrole komt er op aangeven van de lokale mobiliteitscommissie. In het centrum van Beselare wordt structureel veel te snel gereden. Dat bevestigen ook de data van de politie en de gemeentelijke metingen. Vooral ’s ochtends vroeg en na de

Een boete vanaf 56 km/uur

Vanaf maart wordt de gemiddelde snelheid berekend op de N303 Wervikstraat/Beselarestraat tussen de begraafplaats en De Warande. De camera’s aan beide plaatsen nemen een foto van elke nummerplaat die voorbijrijdt. De timing bepaalt hoe snel het voertuig reed. Wie tussen 56 en 60 kilometer per uur rijdt, krijgt een GAS-boete
van 53 euro. Vanaf 60 kilometer per uur, betaal je 11 euro extra per kilometer die je te snel rijdt. Vanaf 70 kilometer per uur gaat de overtreding naar de politie of het parket en bepalen zij de bedragen.

Zone 30 binnen de trajectcontrole

Op het parcours van de trajectcontrole, ligt ook een dynamische zone 30. Die wordt actief net voor aanvang én net voor het afsluiten van de schooldag. Wanneer de dynamische Zone 30 actief is, wordt de trajectcontrole automatisch uitgeschakeld. “Dat is geen probleem, gezien we uit voortdurende analyse van de snelheden, weten dat er tijdens die korte periodes ook effectief traag gereden wordt”, aldus de schepen van mobiliteit Koen Meersseman.

Veelgestelde vragen lees je op zonnebeke.be/trajectcontrole

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.