Home > Fluvius schort opname meterstanden bij tweedeverblijvers en klanten op

Fluvius schort opname meterstanden bij tweedeverblijvers en klanten op

Geschreven op 2 april 2020 om 16:24 door Mario De Wilde

Op aangeven van het gemeentebestuur van Knokke-Heist heeft netbeheerder Fluvius beslist om tijdens de coronacrisis in alle kustgemeenten de niet-residentiële toegangspunten geen brief voor opname van de meterstand meer te sturen. Ook de professionele klanten zullen geen opnamebrieven meer in de bus krijgen. Op deze manier wil Fluvius de onnodige bijkomende stress wegnemen bij deze groep klanten. Zodra de coronamaatregelen terug versoepelen en winkels en horeca terug mogen openen, zullen de Fluviusmedewerkers deze eerst opnemen.
Het gemeentebestuur kreeg de voorbije weken heel wat vragen van tweedeverblijvers die van Fluvius een herinneringsbrief in de bus kregen omdat ze hun meterstand nog niet hadden doorgegeven. Door de coronamaatregelen kunnen deze eigenaars immers niet naar hun tweede verblijf aan de kust. Bij uitblijven van een reactie maakt Fluvius dan zelf een geraamde stand van de meterstand. Er gaan hier geen sancties mee gepaard en er gebeuren ook geen verhoogde schattingen als de meteropnames correct zijn verlopen in de laatste vier jaar. Indien de klant later niet akkoord gaat, kan er bovendien een rechtzetting gebeuren via de leverancier.
Dit brengt hoe dan ook voor de klant een bepaalde administratieve rompslomp met zich mee. Vandaar dat de directie van Fluvius nu heeft besloten voor een meer klantvriendelijke aanpak en meterstanden bij tweedeverblijvers en professionele klanten voorlopig voor onbepaalde tijd opschort.
Voor alle info: https://www.fluvius.be/nl/coronavirus

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.