Home > Flexibele oplossing voor TUI-reizigers die hun reis willen omboeken

Flexibele oplossing voor TUI-reizigers die hun reis willen omboeken

Geschreven op 9 juni 2020 om 19:53 door Mario De Wilde

Pas na de bekendmaking door de Nationale Veiligheidsraad vorige woensdag dat de Europese binnengrenzen weer opengaan, kon TUI een realistisch vluchtplan opstellen voor het hoogseizoen en op basis daarvan Europese reizen garanderen. Doordat drie belangrijke boekingsmaanden verloren gingen, zag TUI zich in afwachting van de concrete vraag genoodzaakt om in het oorspronkelijke vluchtprogramma te snoeien. Doordat TUI maximaal de verschillende bestemmingen willen blijven aanbieden, werd er beslist om op een reeks bestaande bestemmingen één of enkele vluchtdagen te schrappen. De getroffen reizigers werden hierover onlangs per mail ingelicht.

Intussen heeft TUI voor een zeer flexibele oplossing gezorgd voor de reizigers die hun vlucht geannuleerd zien. Als de klant binnen de 5 dagen na ontvangst van de mail reageert, dan kan hij zijn zelfde reis omboeken naar een andere datum en tegen dezelfde prijs. Voorwaarde is dat de nieuwe vluchtdatum maximaal 3 dagen eerder of later valt dan de oorspronkelijke datum. Ook indien dezelfde reis kan doorgaan vanuit een andere Belgische vertrekluchthaven, is deze omboeking kosteloos. De eerste dagen na aankondiging van de opheffing van het reisverbod brachten enige verwarring met zich mee. TUI garandeert een rechtzetting voor reizigers aan wie de voorbije dagen een andere regeling werd meegedeeld. De reizigers kunnen TUI contacteren via het contact center, via de TUI reiskantoren of via de onafhankelijke reisagent bij wie de reis werd geboekt.

 

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.