Een bezoek aan het stadhuis van Kortrijk kan nu nog eenvoudiger
Het stadsbestuur van Kortrijk werkt voortdurend aan een betere dienstverlening en maakt daarvoor graag gebruik van moderne technologie. Met de nieuwe toepassing ‘Naar mijn afspraak’ vind je nu nog sneller en eenvoudiger je weg naar en in het administratieve stadhuis.
Stadhuis op afspraak
Sinds enkele jaren werkt het administratief stadhuis op afspraak. Dat wil zeggen dat je een afspraak moet maken voor je bezoek. Dat kan online op www.kortrijk.be en telefonisch bij Meldpunt 1777. Grote voordelen zijn de verminderde wachttijd, het ontvangen van een herinneringsmail en -sms, en beter voorbereide baliemedewerkers.
Naar mijn afspraak
Met of zonder afspraak, je eerste actie in het stadhuis is het nemen van een ticket aan de ticketzuil. Daar komt nu verandering in voor wie al een afspraak gemaakt had. In de bevestigingsmail van je afspraak vind je een link naar de toepassing ‘Naar mijn afspraak’. Die toepassing zorgt ervoor dat je niet meer langs de ticketzuil hoeft te passeren. Je meldt je aanwezigheid nu gewoon met je smartphone.
Stap voor stap
1. Je maakt een afspraak en ontvangt een bevestiging per e-mail.
2. In de bevestigingsmail klik je op de knop ‘Naar mijn afspraak’. Je kan nu kiezen uit drie opties. [foto 1]
3. ‘Wat heb ik nodig’ legt je uit wat je moet meenemen naar het stadhuis.
4. Met de optie ‘Waar moet ik zijn’ plan je snel je route naar het stadhuis met de fiets, de auto of het openbaar vervoer. [foto 2]
5. Als je aankomt in het stadhuis kan je je aanwezigheid bevestigen door op ‘Ik ben aanwezig’ te drukken. Zo hoef je niet langer aan te schuiven bij de ticketzuil of onthaalbalie. [foto 3]
6. Loop nu gewoon door naar de opgegeven wachtzone.
7. Wanneer je aan de beurt bent krijg je een berichtje op je smartphone die aangeeft aan welke balie je geholpen wordt. [foto 4]
Bekijk zeker ook ons aanbod van digitale dienstverlening op www.kortrijk.be/thuisloket. Zo vermijd je onnodige verplaatsingen naar het stadhuis.