Dit zijn de winnaars van de Daikin Service Games in Oostende die voor de finale naar Japan trekken
De Daikin Service Games is een internationale competitie waar ’s werelds beste servicetechnici en installateurs voor verwarming en koeling het tegen elkaar opnemen in theorie en praktijk. Dankzij hun professionele kennis en praktische vaardigheden stroomden 24 finalisten van Daikin-filialen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika door tot de EMEA-finale op 14-15 november 2023. In het regionale hoofdkantoor in Oostende hebben 8 finalisten zich verzekerd van een felbegeerde plek om in november 2024 aan de wereldwijde Daikin Global Service Games deel te nemen in Japan.
Elke 4 jaar verenigt deze internationale wedstrijd Daikin-filialen uit alle hoeken van de wereld. Buitendiensttechnici en partnerinstallateurs krijgen de kans om hun vaardigheden te tonen en het hoogste niveau van kwaliteit, veiligheid en klantenservice te leveren.
De EMEA Service Games-competitie biedt een geweldig platform voor finalisten uit de hele Europa, Midden-Oosten en Afrika regio om als bedrijfsnetwerk samen te komen, kennis uit te wisselen, vaardigheden te verbeteren en deel te nemen aan vriendschappelijke competitie.
Winnaars bekend van de Daikin EMEA Service Games
Daikin kondigt met trots de 8 EMEA-winnaars aan van de Daikin Service Games, die de felbegeerde tickets hebben bemachtigd voor de Global Service Games in Japan:
Christian Hiendler (Oostenrijk)
Francesco Daniel (Italië)
David Brown (Verenigd Koninkrijk)
Dean Walker (Verenigd Koninkrijk)
Gauthier Brouckaert (België)
Lukasz Kot (Polen)
Delfin Christopher (Saoedi-Arabië)
Rajesh Nagjibhai (Verenigde Arabische Emiraten)
Buitendienstmonteurs en installateurs strijden in 4 disciplines
Finalisten gaan uitdagingen aan in 4 belangrijke disciplines: theorie, solderen, probleemoplossing en klanttevredenheid.
Theorie: Finalisten krijgen 40 minuten de tijd om 50 vragen te beantwoorden op een digitaal platform over onderwerpen als de basisprincipes van koeling, elektriciteit, veiligheid, klanteninteractie en productspecifieke kennis.
Solderen: Praktische uitdaging om onderdelen van het koelcircuit binnen een tijdsbestek van 60 minuten te vervangen. Finalisten volgen een vertaalde werkinstructie met toegang tot een gereedschapskist met daarin alle benodigde tools.
Probleemoplossing: ‘Installeer en repareer een storing in een apparaat en zorg voor een goede werking.’ Gewapend met een gereedschapskist en een servicehandleiding hebben finalisten 60 minuten de tijd om hun vaardigheden op het gebied van probleemverhelping en reparatie-expertise te demonstreren.
Klanttevredenheid: Tijdens de hele Daikin Service Games worden finalisten ook beoordeeld op de cruciale rol van klanttevredenheid en servicekwaliteit door middel van vragen als ‘Heeft de technicus u correct aangesproken? Was de communicatie duidelijk en transparant?’. Voor Daikin is de beste technicus niet alleen gekwalificeerd, maar ook iemand die uitblinkt in de interactie met klanten.
Uitmuntendheid is een van Daikins kernwaarden
De Daikin Service Games stimuleren excellente servicekwaliteit en een mentaliteit van continue verbetering, bekend als ‘kaizen’ in het Japans.
In de afgelopen weken en maanden zijn we getuige geweest van spannende wedstrijden op Daikin-locaties in Frankrijk, het Midden-Oosten, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Oostenrijk, de regio Centraal-Europa en Spanje. De winnaars van deze lokale wedstrijden hebben hun plek verdiend bij de EMEA Service Games.
De Daikin Service Games gaan verder dan concurrentie en dragen in belangrijke mate bij aan de missie van Daikin om kwalitatieve dienstverlening in de hele organisatie verder te verspreiden. Wanneer de finalisten terugkeren naar hun lokale filialen, delen ze daar hun nieuwe vaardigheden en ervaringen met collega’s. Daardoor stimuleert Daikin een cultuur van continue verbetering en voortdurende inzet voor reparaties die van de eerste keer juist zijn en blijven werken. Meer info vind je op de link.