De Panne ondersteunt medewerkers met uitgebreid team van digicoaches
In het kader van het Project E-win, een initiatief van de Vlaamse Overheid, zet het lokaal bestuur De Panne in op digitale ondersteuning voor haar medewerkers. Om iedereen digitaal vaardig en zelfzeker te maken, is het project ‘digicoaches’ gelanceerd. Een digicoach is het eerste aanspreekpunt voor medewerkers met werkgerelateerde digitale vragen. Denk aan toepassingen zoals Teams, Word of Outlook. Dankzij de inzet van een team van 15 collega’s, die met succes een driedaagse opleiding tot digicoach afrondden, is er voortaan Eerste Hulp Bij Digi-vragen (EHBD) beschikbaar binnen het lokaal bestuur De Panne.
Met dit initiatief streeft het lokaal bestuur ernaar om digitale vaardigheden toegankelijk te maken voor alle medewerkers, zodat ze hun werk digitaal vaardig en met vertrouwen kunnen uitvoeren.
Nicolas Luyssen, schepen van IT: “Digitaal in mensentaal blijft de boodschap. Daarom is het belangrijk dat medewerkers begeleiding krijgen in een persoonlijk traject. Het werk ondersteunen, faciliteren en optimaliseren is de bedoeling. Een vlottere interne werking komt onze inwoner-klant ten goede.”
Sluit je aan bij team De Panne en bekijk wat wij te bieden hebben op https://www.depanne.be/vacatures
Op de foto v.l.n.r.: Etienne Lefranc (team Technische Diensten), Jan Remen (team Technische Diensten) , Christel Depaepe (team Welzijn), Niels Dumon (team Technische Diensten), Claudia Van Leeuwen (team Kinderopvang), Anke Lanszweert (team HR), Emma Compernolle (team Welzijn), Koen Stratsaert (team Technische Diensten), Emma Bogaert (team Toerisme & Lokale Economie), Mike Maenhout (team Sport), Michelle Rabaey (team Kinderopvang), Ines Coene (team Kinderopvang), Shana Breem (team Veiligheid&Preventie), Donovan Marboux (ondersteuning voor de digicoaches vanuit team IT), Lindsy Claerhout (team Bibliotheek). Afwezig: Yentl Cobbaert (team Welzijn)