Home > Brugse Stedelijke Seniorenadviesraad hield haar laatste algemene vergadering van deze legislatuur

Brugse Stedelijke Seniorenadviesraad hield haar laatste algemene vergadering van deze legislatuur

Geschreven op 20 november 2024 om 07:07 door Mario De Wilde

Gisteren hield de stedelijke Seniorenadviesraad (SAR) van Brugge zijn laatste algemene vergadering van deze bestuursperiode. Tijdens deze zitting wordt er teruggeblikt op de voorbije zes jaar, maar wordt de toekomst van de Seniorenadviesraad ook toegelicht. De Seniorenadviesraad wil van deze gelegenheid gebruik maken om iedereen te bedanken voor hun inzet de afgelopen zes jaar. Schepen Marechal benadrukt: “De inzet en betrokkenheid van de Seniorenadviesraad zijn van onschatbare waarde geweest. Ik wil iedereen hartelijk danken voor hun toewijding en harde werk om de belangen van alle senioren in Brugge te behartigen.”

Toekomstige veranderingen in de SAR

De interne organisatie van de Seniorenadviesraad zal in de toekomst veranderen. Er zal meer aandacht worden besteed aan ad hoc werkgroepen die specifieke delen van het memorandum, dat opgesteld is naar aanleiding van de gemeenteraadverkiezingen, opvolgen. Daarnaast zal er jaarlijks een hoorzitting worden georganiseerd rond een actueel ouderenthema, waar iedere geïnteresseerde Brugse oudere aan kan deelnemen.

Oproep aan seniorenverenigingen en kandidaten

Een nieuw aspect voor de komende periode is dat 20% van de zetels in de algemene vergadering gereserveerd zal zijn voor onafhankelijke leden. Dit biedt een unieke kans voor ouderen die geen Brugse seniorenvereniging vertegenwoordigen, maar wel een passie hebben voor de doelgroep en actief willen bijdragen aan de adviesfunctie van de erkende adviesraad. Zij worden van harte uitgenodigd om zich kandidaat te stellen. Daarnaast roept de Seniorenadviesraad alle Brugse seniorenverenigingen op om tegen woensdag 1 januari 2025 te laten weten wie de algemene vergadering en de kerngroep zal vertegenwoordigen in de nieuwe legislatuur. Kandidaten voor het voorzitterschap en mede-voorzitterschap dienen zich eveneens tegen woensdag 1 januari 2025 kenbaar te maken.

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met de cel Lokaal Sociaal Beleid van Stad Brugge via sociaalbeleid@brugge.be of via 050 44 80 20.

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.