Brugs Tarwebier wint eerste prijs op World Beer Awards na terugkeer oorspronkelijke recept.
Sinds de terugkeer naar Brugge in maart eerder dit jaar, is “Brugs Tarwebier” opnieuw een van de meest authentieke en familiaal gebrouwen witbieren op de markt, reflecterend op 5 generaties vakmanschap binnen de familie Vanneste. Xavier Vanneste, Managing Director van Brouwerij De Halve Maan, sloot begin 2019 een akkoord met Alken-Maes (Heineken) om de productie van “Brugs” terug naar zijn roots te brengen en volgens het originele receptuur te brouwen in de Brugse binnenstad, onder de oorspronkelijke naam “Brugs Tarwebier”. Het was zijn neef, Paul Vanneste, die in 1984 Brugs Tarwebier op de markt bracht met zijn brouwerij De Gouden Boom. Het bier viel meteen op door zijn verfrissende smaak met aroma’s van korianderzaad en curaçao sinaasappelschillen. Op het nieuwe etiket werd het logo van de brouwerij De Gouden Boom verwerkt, zodat de Bruggelingen hun originele witbier van weleer terug herkennen. Ook het wapenschild van de familie Vanneste prijkt op de afbeelding, verwijzend naar de 5 generaties brouwerstraditie.
Door de terugkeer naar het oorspronkelijke recept van de familie Vanneste én naar de Brugse Brouwerij, kent “Brugs Tarwebier” na enkele maanden reeds het nodige succes. Bovendien kon “Brugs Tarwebier” al meteen de eerste prijs als belangrijkste witbier op de World Beer Awards 2019 wegkapen.