Home > Blankenbergs gezin met 12 kinderen zoekt dringend nieuwe woonst

Blankenbergs gezin met 12 kinderen zoekt dringend nieuwe woonst

Geschreven op 19 juni 2024 om 13:03 door Mario De Wilde

Na 13 jaar moeten Steven en Melissa Van Gansbeke uit Blankenberge op zoek naar een nieuw huis voor ons groot gezin (12 kinderen en 2 volwassenen). Maar de lange zoektocht is al een tijdje bezig en loopt niet echt goed want ‘nergens worden we aanvaard met ons groot gezin’. Makkelijk wordt het sowieso niet want het gezin is op zoek naar een huis met minimum vier grote kamers en max huurprijs 1500 euro. Het liefst ook als kan dichtbij het openbaar vervoer want Steven moet voor zijn werk naar Zeebrugge en de kinderen gaan naar school in Blankenberge en Brugge. Melissa: “Wij hebben geen auto is er iemand die iets te huur weet staan of geeft zodat wij met ons gezin een nieuwe start en toekomst kunnen hebben in ander huis hopelijk vinden we snel iets want 1 augustus moeten we verhuizen wegens eigenaar werken moet doen in huis en erna zelf in gaat wonen.”

17 reacties

Keje deure schooiers
Geschreven op 2024-06-24 09:21:49
Jet massas kindergeld kant er maar 1500€ vanaf 🥴kweet hoeveel kindergeld je ongeveer krijgt eh meer dan een dubbel maand loon van de gemiddelde werk mens tis thopen vo die kinders daje nx vind voor die kids zal gezorgd worden voor jullie helaas niet zo snel 🥴dutsen
Anneke
Geschreven op 2024-06-22 18:59:46
Hopelijk is de huidige eigenaar een beetje menselijk en geeft hij dit gezin wat extra tijd ,die kindjes en hun ouders verdienen toch wel een dak boven hun hoofd 🙏Zoveel Immo kantoren er moet toch wel ergens een huis te vinden zijn die leegstaat en waar ze terecht kunnen en zeker met 1500€ per maand versta ik niet dat iemand met mogelijk pand dit weigert te verhuren aan dit gezin ?
Maggy
Geschreven op 2024-06-22 15:55:07
Ik zou idd ook kijken om iets te kopen, eventueel in huurkoop mocht je geen spaargeld hebben. Met 1500 euro per maand kan je al iets moois kopen. Dan kan je niet meer tegenkomen dat ze er zelf in willen en jullie er uit moeten. En euh...trek jullie vooral niks aan van die zuurpruimen die hier negatieve commentaar op jullie fantastisch mooi groot gezin geven....ik kan jullie alleen maar feliciteren hiermee. Heel veel succes toegewenst !
Els
Geschreven op 2024-06-21 21:48:49
Ja ,dag van vandaag is het heel moeilijk Me plusdochter zoek ook een huis. Om te huren. Maar vind ook geen. Bestaat uit gezin met 7 kids en de mama. Ze zit midden in een vecht scheiding. Waar ze woonde nog met haar toekomstige ex. Moest ze, ze buiten van hem. Ale vluchten. Ik hoop voor jullie dat je er snel ééntje vindt.
Neeltak
Geschreven op 2024-06-21 12:30:28
Koop minder kinderen kost geld onozele vader en moeder dat jullie zijn woon in een zwijnnestal uit en amen
Leen
Geschreven op 2024-06-21 10:10:28
Beste gezin. Bravo dat je in deze tijd nog voor een groot gezin durft gaan. Wij hadden er 4, nu tussen de 24 en 30 jaar. Toen we ons huis verbouwden, vonden we ook niet direct een huurwoning. Andere krijgen dan wel vlug een 'nood' woning. En dit is niet tegen de vreemdelingen bedoelt. Misschien dat er in het gelée tehuis van Blankenberge nog kamers, kantoren vrij staan om daar te logeren tot er een geschikte woning gevonden wordt. Succes en laat je kinderen opgroeien tot mooie mensen
Tatiana
Geschreven op 2024-06-21 10:00:29
Beste gezin Jammer genoeg is het voor iedereen moeilijk ook voor een gezin met 3kinderen en 2volwassen voor een aangepaste woning te vinden is het moeilijk en met een persoon met een beperking is het moeilijk om iets te vinden dat betaal baar is genoeg ruimte is maar lik dat ze zegen als je 1500euro huur kan af geven dan is het mssn beter om te kopen dat een grote oppervlakte heeft en dat je zelf naar beetje veranderingen kan geven dat je kan aan passen en doen dan doe je er mee wat je wil en kunnen de kinderen achteraf een meer waarde aan hebben dat ze nu 1ki moen verhuizen en dan nooit meer snap je Maar ik snap jullie wel Mvg tatiana
Theo Vaes
Geschreven op 2024-06-21 09:17:42
Hopelijk vinden Steven en Melissa snel een oplossing. Als zelfs maar één van hun kinderen hierdoor hun talenten niet kunnen ontwikkelen kost dat de maatschappij 1 miljoen over een theoretische loopbaan van 40 jaar. Kopen biedt idd ook een mogelijke oplossing, zelfs al moet je het combineren met een renovatielening van de Vlaamsr overheid. Die betaal je pas later terug en zonder rente. Good luck.
Steven VH
Geschreven op 2024-06-20 22:17:38
Ons team van ZB staat achter jullie, we zoeken uit naar een oplossing! En laat de negatieve commentaren maar achterwege! Tijd om de stoute schoenen aan te doen👊
Zita
Geschreven op 2024-06-20 19:29:37
Ga naar Vivendo huisvesting of OCMW gaat rap daar
Sandra
Geschreven op 2024-06-20 15:35:56
Diegene die hier beweert dat ze hun benen maar hadden toe houden of de pil nemen, had dat beter ook eens tegen zijn eigen moeder gezegd ! Zij heeft toch ook voor u gekozen. Hoe kan je dan andere verwijten dat ze kiezen voor een kind ! Ok het zijn er wat meer dan gemiddeld maar dan nog is deze reactie zeer ongepast !
Dany
Geschreven op 2024-06-20 13:42:50
Dwaze mensen , zouden géén hulp mogen krijgen. Weet waar je aan begint en een ander moet daar NIET voor opdraaien ! Hou je benen toe of neemt de pil . Er is al overbevolking genoeg , gebruik je verstand maar ze hebben blijkbaar dit niet.
Bea
Geschreven op 2024-06-20 12:04:12
Zou het niet beter zijn dat u zich meldt met de nodige documenten bij de sociale dienst-huisvesting van Blankenberge (sociale huurwoning) eventueel met tussenkomst van de burgemeester (dit is een prioritair geval). Men kan toch geen gezin met 12 kinderen zonder woonst laten. Als hiervoor niets wordt gedaan, lopen die mensen het risico om op straat te belanden, dit kan toch niet meer in deze tijd (2024). Ik hoop echt dat voor die mensen (en misschien nog andere die met hetzelfde probleem zitten) een oplossing kan gevonden worden (als u geen huis vindt met 4 slaapkamers, kan men eventueel (in afwachting) opteren voor twee huizen of appartementen naast elkaar met 3 slaapkamers). Ik weet dat het niet gemakkelijk zal zijn, maar waar een beetje goede wil is, is een weg. Met vriendelijke groeten
Frans
Geschreven op 2024-06-20 11:05:41
Iederdaad Tionia, als je 1500 euro te besteden hebt, en dit is een vast inkomen (van één of twee inkomens met een zekere baan, dan gaat de makelaarswereld voor je open... Ik weet uit ervaring dat de stap van huur naar koop groot is en je allerlei beren op de weg ziet, nou die doen hen echt geen kwwad
Kim
Geschreven op 2024-06-20 09:13:53
Ik heb dan wel geen inwonende kinderen meer, maar ook ik word overal geweigerd om te huren wegens een te laag inkomen. Als alleenstaande vrouw op invaliditeit is het ook niet simpel om een nieuwe woonst te vinden waar je aanvaard word. Er telt enkel nog wat er op papier staat voor verhuurders… cijfertjes en eurotekens ! Ik bezocht inmiddels al een 30 tal woningen en nog steeds niets. Ondertussen ben ik sinds 23 april ambtelijk geschrapt en officieel dakloos omdat de huur van mijn vorige woning afgelopen was op 1 mei en Mijn eigen zoon, mijn vlees en bloed nam het huurcontract over en liet me op mijn adres uitschrijven en zei iedereen ‘die woont hier niet meer’ Om ergens nog te kunnen huren moet je al een heel goed betaald zijn hebben zodat je inkomsten duizenden euro’s zijn en dan maak je pas kans om een woonst toegewezen te krijgen. Jammer, maar realiteit.
monte
Geschreven op 2024-06-20 03:32:41
dringend afspraak bij lindehof en al de papieren die je nu hebt meenemen en tonen
Tonia