Home > Bedrijf Ecovatie/Greenforce uit Brugge onder vuur na vele klachten van gedupeerde klanten

Bedrijf Ecovatie/Greenforce uit Brugge onder vuur na vele klachten van gedupeerde klanten

Geschreven op 16 december 2024 om 13:15 door Mario De Wilde

Filip Van Caeneghem uit Brugge wordt door het bedrijf Ecovatie/Greenforce uit Brugge al een heel jaar lang aan het lijntje gehouden nadat hij begin dit jaar een offerte tekende voor het plaatsen van zonnepalen. Wat volgde was voor Filip een lange lijdensweg van valse beloftes, niet nagekomen opdrachten en aangetekende brieven en telefoons die niet beantwoord werden. Begin maart zouden zijn zonnepanelen geplaats worden, maar daar is (nog) niets van in huis gekomen….

We laten Filip Van Caneghem zelf chronologisch aan het woord: “Ik ben er zelf het slachtoffer van geworden en blijkbaar ook velen mét mij. Aangezien zij hun duistere praktijken almaar verderzetten, vind ik het mijn taak om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen van de bedrieglijke praktijken van dit bedrijf. Ik vind het enorm frustrerend dat zij steeds maar verder mensen in de zak kunnen zetten…

Eind januari 2024 tekende ik een offerte voor het plaatsen van zonnepanelen en het plaatsen van een warmtepomp voor een bedrag van €11.368. Ik kreeg enkele dagen na het tekenen van die bestelbon reeds een factuur (oh ja, dat kunnen ze wél…). Als ik die in één keer zou betalen, dan kreeg ik nog een extra korting. Gelukkig doe ik niet… Ik betaalde wél een voorschot van €5.800… En dan begon de miserie…

Een verloop:

– 08/02: Factuur 2024/69 van €11.368: gelukkig niet volledig betaald!
– 08/02: (merk op: dezelfde dag nog…) – nieuwe factuur 2024/70 van €5.800 (op tijd betaald)
– Ik hou 08 maart vrij, want dan worden de zonnepanelen geplaatst…
– Op woensdag 06 maart krijg ik een mail: er is een vertraging bij enphase en ik krijg de vraag of ik wil verplaatsen naar 29 maart. Een beetje vervelend, want ik had 08 maart vrij gehouden en ook verkeersborden aangevraagd & gehaald voor een toelating tot inname van het openbaar domein (zodat er kon geparkeerd worden voor de deur). Ik heb opnieuw de borden aangevraagd voor 29 maart.

– 29 maart: plaatsen zonnepanelen en warmtepomp: warmtepomp werd niet geplaatst (werd verplaatst naar 17 april). De zonnepanelen werden op het dak gelegd, maar de kabel werd niet doorgetrokken tot de meterkast, er werden zelfs geen werken uitgevoerd binnen

– 17 april: de warmtepomp werd niet geplaatst (opnieuw een volledige dag vrijgehouden…). Ik stuur een mail waarop geen antwoord komt…

– 26 april: nieuwe mail: ik krijg geen concrete datum voor het aansluiten van de zonnepanelen en het plaatsen van de warmtepomp

– 29 april: hoera: mail van Ecovatie… Op 10 mei zouden de zonnepanelen aangesloten worden – ik herinner hen eraan dat er nog moet geboord worden, want de kabel is nog niet tot bij de meterkast geraakt.

– 02 mei: mail van Ecovatie… Op 10 mei komen de techniekers om de kabel door te trekken & daarna komt de elektricien om alles aan te sluiten…

– 10 mei: Helaas… De elektricien is ziek, maar ook de techniekers zijn er niet om de kabel door te trekken… Blijkbaar is de kabel van Enphase niet aanwezig…

– Lang verhaal kort: uiteindelijk zijn de zonnepanelen aangesloten eind juni… Van de warmtepomp is er nog steeds geen sprake…

– De zomer gaat voorbij en ik informeer voor de warmtepomp… Die zou geïnstalleerd worden op maandag 04 november in de voormiddag…

– 04 november – 10u45: “Oei, maar die warmtepomp zal vandaag niet geïnstalleerd worden, hoor…”

– De kous is voor mij af en ik geef mee dat het contract mag ontbonden worden. Ik wil niet nog eens diezelfde miserie met die warmtepomp… De zonnepanelen liggen op het dak & werken. Die kosten €5300. Ik betaalde €5800, dus ik wil €500 terug, maar krijg niets meer van contact…

– Ik bel, stuur mails, stuurde 2 aangetekende brieven die beide terugkwamen. De ene aangetekende brief was gericht naar een adres op de bestelbon én op een visitekaartje van een medewerker, maar blijkbaar is dat adres niet meer van toepassing… De 2de brief stuurde ik naar de hoofdzetel van het bedrijf, maar daar was niemand aanwezig de dag van levering. De postbode stak een bericht in de brievenbus, maar de brief kwam ongeopend terug. Ik blijf maar bellen en mailen, maar er is totaal geen opvolging.

– Ondertussen ben ik zoek geweest via het net en merkte ik dat er heel veel anderen (Nicholas De Meulenaere, Martine De Bruyne, Laurent Petraroli, Lucrèce Lemarcq, Jasna Ketels, Thierry Verhaeghe, Wendy Dendooven, Roosie Seys, Jurgen Wieme, Jurgen Cattoor, Marlies Vanhoorneweder, Carlos Baillieu) in eenzelfde situatie zitten als ikzelf. Daarom heb ik besloten om deze zaak verder uit te pluizen en mijn doel is om mijn geld terug te krijgen en als dat niet lukt zoveel mogelijk mensen waarschuwen om niet met dit bedrijf in zee te gaan. Als ik dit bedrijf volledig kapot kan krijgen, zou me dat nog een veel groter plezier doen dan dat ik mijn 500 euro terugkrijg!

Ter info: Jasna Ketels zat 3 maand zonder verwarming & warm water terwijl Ecovatie beweerde dat ze al waren langsgekomen, bij Thierry Verhaeghe zou er normaal gezien op 23 december een thuisbatterij moeten geleverd worden, maar ze moeten er niet meer mee afkomen en ik vraag me af of bij Roosie Seys ondertussen die flexio ks al in orde zou zijn…

– Op maandag 9 december ga ik zelf langs in Brugge, maar er is niemand aanwezig. Op de gelijkvloers zitten er gerechtsdeurwaarders en daar spring ik even binnen om te vragen of er niemand aanwezig zou zijn van Ecovatie. De persoon die aanwezig is, geeft aan dat ze er meer niet zijn dan wel en wanneer ik hem mee geef dat ik daar ben, omdat er iets niet oké is, blijkt hij op de hoogte dat het zeker geen uitzondering is dat de werken niet oké zijn (ze zijn dat gewoon…). De mevrouw die me verzekerde dat ze er elke dag is van 09u00 tot 17u00 liegt dus ook aan de telefoon… Ik ben daar ongeveer een 20-tal minuten aanwezig in de inkomhal van het gebouw. Als ik terug in de auto zit, bel ik nog eens op. Na een 20-tal keer opbellen, pakt er iemand op die meegeeft dat ze me juist heeft gemist, omdat ze 5 minuten geleden vertrokken is naar een klant… Opnieuw een leugen…

– Dus heb ik besloten om de media aan te schrijven en op die manier mogelijk een doorbraak te forceren… Ik weet dus langs geen kanten wat er nu moet gebeuren en heb écht geen zin om daar een rechtszaak voor te moeten opstarten… Kan de media soelaas brengen? Al is het maar om anderen te waarschuwen voor de duistere praktijken van Ecovatie/Greenforce!!

TestAankoop ontving trouwens al tal van klachten van datzelfde bedrijf:

M. S.

Naar: green-choice.be

21/11/2023
Beste, Wij sloten op 14/06/2023 een contract af met de firma Greenforce in Brugge voor het plaatsen van zonnepanelen en een warmtepompboiler. Dit zou op 19 augustus 2023 geïnstalleerd worden, we betaalden een voorschot van meer dan 7000 euro hiervoor. Echter verscheen er op die datum niemand voor de installatie en worden we sindsdien door de firma aan het lijntje gehouden. We hebben nog steeds geen zonnepanelen ondanks correcte betaling en er staat ook geen nieuwe datum ingepland. Onze vraag om het voorschot terug te krijgen, aangezien er niets geleverd werd, wordt genegeerd. Contact met deze firma is hopeloos. Greenforce is amper bereikbaar en komt de afspraken niet na. We hebben hen verschillende kansen gegeven. Toen we de Google Reviews lazen, beseften we dat we waarschijnlijk slachtoffer zijn geworden van oplichterij. Deze firma heeft namelijk bij niemand zonnepanelen correct of volledig geïnstalleerd en verdwijnt met het voorschot. De Google Reviews zijn inmiddels ook offline gehaald zag ik, dus we zijn vrij zeker dat dit bedrijf stilaan zal verdwijnen en misschien verder gaat onder een andere naam. Door klacht in te dienen, willen we het volgende bekomen: 1/ ons voorschot terug vorderen2/ voorkomen dat er nieuwe slachtoffers gemaakt worden3/ ervoor zorgen dat Fanny Laforce geen nieuwe bedrijven kan oprichten. Deze persoon lijkt niet aan haar proefstuk toe.

 

27 reacties

K, F, C
Geschreven op 2026-05-16 12:19:27
Dit bedrijf is van naam veranderd. Zij doen dus gewoon verder YORO Fanny, Karen, Dave, Cheyenne Thandt. Werken voor dit bedrijf zonder schaamte en doen gewoon verder
K, F, C
Geschreven op 2026-05-16 12:01:19
Zij doen nog steeds verder zitten op de maalsesteenweg het exacte nummer weet ik niet. Cheyenne Thandt is 1 van de medewerkers.
Ann Fransen
Geschreven op 2026-02-28 13:35:42
Bij ons hetzelfde verhaal, we hebben in november 2022 zonnepanelen en een thuisbatterij besteld en volledig betaald wegens korting. Na 6 pogingen zijn anderhalf jaar later de zonnepanelen geplaatst. Op de thuisbatterij wachten we nog altijd. We zijn 7000€ kwijt. We hebben een klacht neergelegd waar je dan ook nog eens voor betaald. Het ziet er hopeloos uit.
Jan Opsomer
Geschreven op 2025-11-21 15:57:08
Afspraken niet nakomen . Excuus dat hun electricien failliet is .
Vantomme Johan
Geschreven op 2025-09-02 14:30:57
Wij hebben op 7/10/2022 ingetekend voor de plaatsing van zonnepanelen en batterij. Zijn aan het lijntje gehouden tot 23/03/2023. Hebben geprobeerd via justitie geld te recupereren, maar hier faalt justitie grandioos. Ze hebben intussen enkel leasingcamionetten zodat er geen beslag kan op gelegd worden. Dit bedrijf is ROT tot op het bot maar beschermd door justitie. Ze doen gewoon wat ze willen en volledig straffeloos. Ga zeker niet met deze onderneming in zee!
Bouillon Gilbert
Geschreven op 2025-06-03 20:21:00
Pok opgelicht doorvde firma Ecovatie , voor het plaatsen van een thuis batterij , werkt niet en je kan deze niet meer bereiken, nemen geen telefoon op en emails en berichten antwoorden ze , zeker niet bij in zee gaan , want je jent je geld kwijt
Heyndrickx Philip
Geschreven op 2025-04-16 13:03:24
Beste, hier eveneens zelfde verhaal ivm thuisbatterij, telkens weer uitgesteld en moeilijk iemand te bereiken, is inmiddels bijna 1 jaar aan de gang, helaas groot deel van de factuur betaald maar met al die loze beloftes en de reacties die ik hier lees moet er toch iets gebeuren om dit te stoppen !!
Leander Wolters
Geschreven op 2025-04-15 08:27:56
Wat gebeurt er met deze klachten?? Ik heb 9000 euro betaald en niks is gekeurd hier en de zekering springt als ik mijn nieuwe thuisbatterij aanleg!! Sebiet brand het hier en ben ik schuldig!! Wat moet ik doen?
CP
Geschreven op 2025-03-20 22:07:34
Destijds ook een aanzienlijk voorschot betaald aan de firma Greenforce, uiteindelijk alles kunnen terug vorderen + interest. Door traagheid van ons rechtssysteem en overdreven bescherming van de schuldenaar is hier wel een kleine 2jaar overgegaan. Zelf na het winnen van de rechtszaak, zal Greenforce nooit de afspraken nakomen en terugbetalen. De facto zijn er 2 manieren waarop je je geld kan terugzien, nadat je de rechtszaak hebt gewonnen en de klassieke middelen zijn uitgeput. 1) beslag laten leggen op hun onroerend goed Of 2) dagvaarding tot faillissement. Als je hun jaarrekening bekijkt, kan je zien dat er voor een aanzienlijk bedrag bedrag vastgoed op de vennootschap staat. In praktijk volgens mij hun persoonlijke woning die op de zaak zaak. De facto betekent beslag op hun onroerend goed of faillissement dat ze hun huis verliezen. De firma is geen lege doos die zo failliet kan gaan. Dus als je helemaal tot het gaatje gaat, kan je volgens mij alles terugvorderen. Bovenstaande komt natuurlijk met het risico dat als een groot deel schuldeisers het zo ver drijft er effectief een faillissement komt (er zit nog een serieuze hypotheek op dit vastgoed) en je alles kwijt bent + advocaatkosten erbovenop. Ze rekenen hierop dat mensen hierop afhaken. Ik ben zelf tegen advies van advocaat, gerechtsdeurwaarder blijven doorgaan. Ook na het winnen van rechtszaak, inplannen van openbare verkoop
Valérie Willems
Geschreven op 2025-03-12 17:22:35
Mijn ouders lieten zich helaas vangen door iemand die aan de deur kwam verkopen en moesten ook énorm lang wachten op het plaatsen van de zonnepanelen en daarna op het in werking stellen van de zonnepanelen! Er was altijd wel iets waardoor ze hun vastgelegde afspraak niet na konden komen. Belachelijk op den duur. Ik vraag al maanden om een compensatie en het enige dat ze kunnen, is erover lullen. NUL respect naar de klant toe. GA NIET MET HEN IN ZEE! NOOIT! Koop niets aan de deur en bekijk eerst reviews!
koen acke
Geschreven op 2025-03-11 18:23:59
Hallokes iedereen, In december ook verkoper Davy D'haene op bezoek gehad. Waar ik normaal gezien altijd op mijn hoede ben toch een bestelbon(slimme batterijen +omvormer) getekend ,mij laten misleiden door de premie's(3000€) die ik zou verliezen als in na nieuwjaar zou aankopen ! 10000€ voorschot betaald daags na ondertekenen bestelbon(die niet wettelijk is). 2 dagen later via advocaat aankoop geannuleerd en voorschot terug gevraagd. Na termijn van 14dagen niks ontvangen. Daarna via rechtbank zaak aangespannen en volledig in mijn recht gesteld. Gisteren hun faillissement(dagvaarding in faling) aangevraagd zodat hun oplichterijen zouden stop gezet worden ! Mijn centen ben ik kwijt en vond het mijn plicht tov toekomstige slachtoffers de stekker uit ecovatie/solarforce te trekken. Onthou 1 ding goed........als je de naam Davy D'haene ergens hoort rinkelen...... Laat uw voor-,zij- en achterdeur goed op slot ! Is een oplichter eerste klas die voorheen ook al failliet is gegaan !
Filip Van Caeneghem
Geschreven op 2025-02-27 00:11:25
Voor anderen die slachtoffer geworden zijn van deze bedriegers. Ga even naar de webpagina https://cc.consumerconnect.be/csp. Daar kunt u klikken op 'Meld ons iets'. Vul uw gegevens aan en raad zoveel mogelijk mensen aan om via deze weg hun klachten door te sturen. Hoe meer meldingen, hoe beter. Hoe meer mensen op de hoogte worden gebracht van de malafide praktijken van Greenforce/Ecovatie, hoe beter!
Paul Antoine Joseph Cockaert
Geschreven op 2025-02-24 11:12:32
Op 15 januari 2025 is een vertegenwoordiger van ECOVATIE langs gekomen met een voorstel om een slimme sturing aan te schaffen. De verkoper vroeg daarvoor 8500 euro en we kregen daarop een overheidspremie van 2500 euro. Dus kostprijs 6000 euro waarbij we een voorschot van minimum 2000 euro moesten betalen. Dit heb ik dan ook overgeschreven. Diezelfde dag rond 16 u werd ik opgebeld door de firma ECOVATIE om de resterende 4000 euro nu te betalen en op die manier konden ze een 3% korting geven. Daarop ben ik niet ingegaan , integendeel , er ging een belletje rinkelen en ik ben eens op onderzeoek gegaan op internet. Blijkt dat zo'n slimme sturing wel bestaat maar slechts 477 euro kost. Ook zo'n overheidspremie bestaat niet. Daarop heb ik een aangetekende brief naar de firma ECOVATIE gestuurd met de melding dat ik mij bedacht heb en mijn voorschot van 2000 euro terugvraag , wat volgens het contract juist is en mogelijk is. Daarbjj heb ik gevraagd om binnn de 14 dgen de som van 2000 euro terug te storten op mijn rekening. TOT NU TOE IS DAAR GEEN GEVOLG AAN GEGEVEN. Ook na herhaaldelijk opbellen gebeurt er niets. Nochtans beloven ze steeds dat dit zal gebeuren doch na 5 weken nog steeds niets. Kan U hier iets aan doen aub ? Het gaat hier volgens mij duidelijk om oplichting. Ik zou graag mijn zuurverdiende centen terugzien ! De firma bestaat en is niet failliet ! Hoe kan ik druk zetten om mijn centen terug te zien ? Alvast bedankt om mij in te lichten. Hoogachtend, Paul Cockaert.
roosie seys
Geschreven op 2025-02-19 11:30:10
zijn hier mensen die al een advocaat onder de arm namen? zo ja? kunnen we misschien allen samen iets aanspannen tegen hen? Ik zie hier nergens telefoonnummers van lotgenoten..... je mag mij gerust sturen op 0496540435, of roosseys@gmail.com, ik ben niet van plan het hierbij te laten.... ik reageerder al hierboven , en wil dus ook wel verdere stappen ondernemen.
Rommelaere
Geschreven op 2025-02-16 13:46:13
Bij ecovatie 4 maanden geleden 5000 € voorschot betaald voor nieuwe chauffageketel sindsdien niets meer gehoord over plaatsing en op geen enkele manier contact, de agent neemt niet op en mails worden niet beantwoord
Stefanie Van meenen
Geschreven op 2025-02-16 07:51:07
Helaas bij ons zelfde verhaal, in juli 2024 factuur betaald voor thuisbatterij, na loze beloftes en afspraken toch geplaatst gekregen in december, maar het werkt niet.. energie gaat meer op het net dan naar de batterij.. eerst werd dit als normaal verlies omschreven, hen dan toch kunnen overtuigen om langs te komen [maart] Verder zijn ze vaak heel onbeleefd aan telefoon en krijg je het gevoel dat je moeilijk doet, terwijl je gewoon eist waarvoor je hebt betaald... Ze zijn moeilijk bereikbaar, maar ik bel telkens gewoon naar de verkoper voor problemen... Ik moet wel telkens opnieuw alles uitleggen want die man 'vergeet' telkens dat hij hier is geweest..
Filip Van Caeneghem
Geschreven op 2025-02-10 15:43:47
Nog even een update: Na het verschijnen van mijn artikel kreeg ik van de advocaat van dit ***bedrijf een ingebrekestelling. Stel je voor... Waar halen ze het lef vandaan? Ik moest stoppen met het posten van info op diverse media/digitale platformen... Niet dus! Een paar grote woorden gebruiken en dan veronderstellen dat ik daardoor niets meer zal laten weten... Helaas, niets is minder waar. De advocaat van dat bedrijf gaf mij de raad om die hele zaak maar te vergeten... "Tja, mijnheer Van Caeneghem, er zijn toch ergere zaken? Zou u dat niet laten rusten?" Euh, neen! Ik stelde hem voor dat het contract zou ontbonden worden en dat de 500 euro die ik teveel betaald had zou teruggestort worden op mijn rekening. Ik zou 10 dagen later zeker antwoord krijgen. Ondertussen zijn we al bijna 2 maanden verder en ik kreeg nog steeds geen bericht terug. Hoe zit het nu? Is dit contract ontbonden of niet? Ik heb ook nog steeds geen officiële factuur gekregen van die 5800 euro die ik betaald heb. Hoe zit het dan met hun boekhouding? Moeten zij niet kunnen aantonen waar het geld vandaan komt dat ze binnenkrijgen? Allemaal vragen... Ondertussen blijven ze maar bezig. Op 3 februari werden mensen in Lauwe opgebeld (zie: 'Ge zit nen echte Lauweneire oje'). Ik citeer: "Iemand vandaag ( uit de Leopold Sabbestraat) bezoek gehad van een vertegenwoordiger van de firma Ecovatie uit Jabbeke voor plaatsing van zonnepanelen of zoals in mijn geval een thuisbatterij , hij was zeer opdringerig en ik zou nog tot maximum eind deze week kunnen genieten van een premie van 3000 € dus een beetje wantrouwig , ben dan eens een en ander gaan opzoeken over deze firma en er lopen nogal wat klachten over zowel Ecovatie als Ecovatie/Greenforce wat na wat opzoekwerk blijkbaar een en dezelfde firma zijn dus u weze gewaarschuwd ....." Ondertussen hebben ze ook hun eigen facebookpagina verwijderd van op facebook... En wanneer doe je dat? Als je slecht bezig bent, zeker? Als ze geen bedrijf kunnen leiden, moeten ze maar postzegels verzamelen. Mensen, laat u niet in 't zak zetten en geef deze boodschap door. Deze bedriegers moeten aangepakt worden!
Martine Viaene
Geschreven op 2025-02-08 18:35:18
Ik word er niet goed van als ik deze berichten lees ... Bij mij betreft het levering en plaatsing van een thuisbatterij door Ecovatie (SolarForce bv). We zijn er ook met onze ogen open in gelopen. In juni 2024 telefoon gekregen, op 31/07/24 adviseur Davy D'haene langsgekomen. We hadden het volste vertrouwen in die mens en hebben bestelbon getekend voor een thuisbatterij 10kWh met slimme sturing. Op 13/08/24 factuur betaald (min 2% korting), lening aangegaan!!!!!!! Ze waren toen in alles o zo snel, de smeerlappen ... Plaatsing al voor de vierde keer uitgesteld en inderdaad heel veel mooie woorden en loze beloftes, maar nog steeds geen thuisbatterij én lening loopt, hé, waarvoor? Voor lucht? 't Is een ramp!
Nv sunwest
Geschreven op 2025-02-04 19:00:24
Verhuren kantoor aantal deze stro firmas. Sedert januari 2024 geen huur meer ontvangen. Tientallen gedupeerden aan de deur geweest. Volgens ingewonnen inlichtingen zou het over meer dan 1000000€ fraude gaan. ? Wij hebben geen bewijzen. Wel tientallen getuigenissen.
roosie seys
Geschreven op 2025-02-03 18:30:32
ik vrees dat we ook opgelicht zijn.... wij bestelden 3 thuisbatterijen, met flexio, ondertussen werkt 1 van de 3 batterijen niet.... de Electricien wordt ook telkens uitgesteld.... Wij betaalden uiteindelijk 22.000 euro voor drie batterijen met flexio systeem, blijkbaar veel te veel, als we nu tegen andere mensen spreken..... helaas wel offerte getekend en dus ook al factuur betaald..... zouden we iets kunnen doen als we merken dat dit dus veel te duur zou zijn? we waren ons van geen kwaad bewust en dus met open ogen erin gelopen.... ik begon me natuurlijk ook af te vragen of we eigenlijk niet te veel betaald hebben, want de factuur spreekt op het totaal bedrag.... niks gedetailleerd..... ik wil nl. eens opzoeken welk type batterij wij hebben en hoeveel dat eigenlijk per stuk kost.... dus al MEERMAALS ook gemaild om die factuur gedetailleerd te krijgen.... tot op heden nog niks ontvangen..... die Fanny liet weten dat ze dat aan de verkoper moest vragen...... na nog paar mails liet ze weten dat ze tijdje afwezig was en ging er voor kijken.... nog steeds niks ontvangen.... ik wil gerust verder mee doen als er stappen ondernomen willen worden...
VANPARYS MONIQUE
Geschreven op 2025-01-31 11:51:51
Beste, Wij bestelden zonnepanelen in aug 2022. Na liegen, bedriegen, beloven en niet nakomen, na honderden keren te bellen, zijn ze gelukkig geleverd eind januari 2023.. Er werd schadevergoeding van 150 euro beloofd door nalatigheid. De overheid betaalde ons beloofde premie uit, rest ging uitbetaald worden door Green Force : in totaal 820 euro, Dagelijks gebeld tot sept 2024, nog steeds niets terugbetaald. Heb nog ns geprobeerd te bellen, wat na 2 jaar is contractueel voorzien" gratis "de panelen te reinigen, .....telefoon wordt niet opgenomen....gaan we er nog vervolg op krijgen ?Hebben er geen goed oog in ... zijn bedrogen door Green Force
Geert Verfaillie
Geschreven op 2025-01-28 10:59:44
Hallo, wij zitten in hetzelfde verhaal. Sinds 2023 een factuur betaald waarvan we een klein stukje compensatie terug kregen maar wel nog 12.000 € achter staan. Er werden niets van werken uitgevoerd omdat er vele afspraken ook werden afgeblazen. Hiervoor zijn we naar een advocaat getrokken en een deurwaarder. Helaas zat dat bedrijf in slechte papieren met al +/- 150.000 € schulden. Nu na bijna 2 jaar blijkt het bedrijf nog altijd te bestaan dus ik overweeg terug verdere stappen te nemen. Wie nog gedupeert is kan contact met me opnemen via verfaillie.geert@gmail.com , met hoe meer gedupeerden we zijn hoe sterker we staan veronderstel ik.
Luc
Geschreven op 2025-01-22 12:13:56
Ik heb zonnepanelen besteld bij ecovatie Besteld begin maart na 3 keer afspraken niet nagekomen te zijn liggen ze op mn dak factuur volledig betaald maar ze verzetten nu steed de afspraak voor aansluiting dus nog steeds geen werkende panelen Ombudsdienten en testaankoop zijn op de hoogte maar er gebeurt gewoo niets... Ik weet ook niet meer waar ik nu nog terecht kan
Frank Nuël & Kathleen Vereeken
Geschreven op 2025-01-08 00:20:31
Beste Wij zitten in hetzelfde schuitje met Greenforce. In juni 2023 hebben we een bestelling van zonnepanelen, warmtepomp en airco geplaatst welke we in juli 2024 helaas volledig betaalden (met een korting van 3%). De eerste 3 afspraken kwam niemand opdagen; telkens een excuus. De 4de afspraak in december 2024 werden de zonnepanelen geleverd echter zonder plaatsing. De 5de afspraak werd alweer afgebeld. Op 25 juni 2024 (een jaar na bestelling) werden alvast de zonnepanelen eindelijk geplaatst. Deze werden wel pas aangesloten op 30 augustus 2024. De warmtepomp en airco zijn echter anderhalf jaar na datum nog steeds niet geplaatst. Telkens wordt dit op het laatste ogenblik uitgesteld met een excuus en de firma is moeilijk bereikbaar om concrete afspraken te maken welke ze dan toch niet nakomen.
Hans Vande Veire
Geschreven op 2025-01-06 15:29:34
Geachte heer, Wij zitten ook in hetzelfde schuitje zoals jullie met Greenforce. Wij zitten al ettelijke maanden zonder afgewerkte sanitaire voorzieningen omdat de aannemer hiervan zijn geld niet kreeg van Greenforce. Ons dak is wel al vervangen met zonnepanelen maar deze zijn ook nog steeds niet aangesloten (ik hoop dat de aannemer hiervan wel zijn geld heeft gekregen maar ik betwijfel het) Na ettelijke malen aan telefonisch contact naar Greenforce worden wij telkens van het kastje naar de muur verwezen. Ik citeer "Oei heeft de loodgieter u nog niet gecontacteerd? Ik ga hem nu mailen dat hij u straks gaat contacteren.. ooh hij stuirt al terug, hij gaat het nodige doen" U kan het al raden.. er gebeurd niets. Wij hebben vandaag 06/01/25 al 10x gebelt zonder dat er iemand de telefoon beantwoord. Wat kunnen wij doen tegen zo een malafide praktijken?
Carl Haghedooren
Geschreven op 2025-01-02 19:39:37
Helaas hier ook opgelicht! We betaalden een voorschot van 4000€ voor een thuisbatterij en die is tot op de dag van vandaag niet geleverd/geplaatst. We kunnen het verhaal hier uit de doeken doen, maar als ik hier de commentaren lees is dat van ons niet anders. Niet te geloven hoe deze mensen zonder verpinken iemand zo in het zak zetten en daar ongestoord mee verdergaan!
Nancy Demets
Geschreven op 2024-12-21 10:28:11
Geachte heer, wij zitten in hetzelfde verhaal en lopen met ons hoofd tegen de muur en weten ook niet meer wat we moeten doen. Niemand neemt nog de telefoon op. We hebben onze batterij volledig betaald en zijn bang dat we ons geld kwijt zijn ... en zeker als je alle verhalen begint te lezen.

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.