Arbeiders IGW Oostkamp gaan opnieuw aan de slag na akkoord tussen vakbonden en directie
De arbeiders van IGW Oostkamp gaan opnieuw aan de slag na een akkoord tussen vakbonden en directie. Het sociaal conflict begon vorige vrijdag. De 60 arbeiders pikten het niet dat elk van hen individuele uitleg zou krijgen over het nieuwe dienstrooster. Ze vonden dat intimiderend en drongen aan op collectieve infosessies. Vrijdagmorgen was een nieuw overleg gepland en dat zorgde voor de ultieme doorbraak. De werknemers kregen de kans om hun vragen rond de wijzigingen in het arbeidsregime tegen afgelopen maandagavond aan de directie te bezorgen en vanaf gisteren werden dan collectieve infosessies voorzien. Toch is alles nog niet opgelost. “Veel zal nu afhangen van de gesprekken volgende week om te zien of de sociale vrede kan bewaard worden”, klinkt het nog bij de vakbonden.