Home > AD Delhaize Roeselare vrijdag (tweemaal) aan het feest en iedereen proeft mee

AD Delhaize Roeselare vrijdag (tweemaal) aan het feest en iedereen proeft mee

Geschreven op 4 oktober 2021 om 09:38 door Mario De Wilde

Aanstaande vrijdag 8 oktober heeft AD Delhaize aan de Steenstraat in Roeselare wat te vieren. Meer nog, er staat een dubbel feest op het menu. Niet alleen stellen zaakvoerders Geert Omez en echtgenote Katlijn Forrez hun vernieuwde supermarkt voor, ze verwelkomen die dag ook het succesrijk concept van Mr. Georges. Onopgemerkt zal dat laatste niet gebeuren want de afdeling lokale delicatessen, kazen en charcuterie van lokale en exclusieve producten kreeg een prominente plaats rechts vooraan de supermarkt. En iedereen krijgt een gratis proevertje dat weekeinde…

Vooraleer we onze eigenlijk reportage aanvatten, nemen we je even 33 jaar terug in de tijd. Al in 1989 openden de ouders van huidig zaakvoerder Geert Omez, wijlen Jan en Antoinnette Omez-Decostere, een Delhaize op het huidig adres. In 1991 kwam zoon en huidig zaakvoerder Geert Omez de familiezaak versterken. De daaropvolgende jaren zou de supermarkt voortdurend uitbreiden en meegroeien met een steeds maar groter wordend aanbod. In 2019 werd de winkel binnen een laatste keer grondig vernieuwd en nu wacht een nieuwe mijlpaal. Om maar te zeggen dat AD Delhaize intussen al een beetje tot het vaste meubilair van Roeselare behoort. Laat ons zeggen, een meubeltje van…. 2550 m2 groot.
Grot van Ali Baba
Wie vandaag de parking van de AD Delhaize oprijdt, ziet een makkelijk toegankelijke en moderne ingang met opvallende ‘gadgets’ bovenop het dak. Het resultaat van flink wat weken huisvlijt. Zaakvoerder Geert Omez: “De make-over was echt wel nodig want de ingang leek veeleer op een kleine grot waar je het spreekwoordelijk speelgoed van Ali Baba zag liggen. De ingang was ook niet meegegroeid met de winkel. Dat had zijn redenen want op de parking stond er een appartementsgebouw van acht flats, hinderlijk voor zowel ons als voor de klanten als voor de uitstraling van onze winkel was. Laat ons zeggen dat het visueel niet bepaald de sterkste troef was. De bekommernis voor iets beter bleef, maar we konden niet starten vooraleer er een oplossing met het gebouw op de parking gevonden werd.”
Zelfde gedachtegoed
En dus kwamen de sloopmachines de parking opgereden en verdwenen de appartementen. Op die manier kon ook echt werk gemaakt worden van de nieuwe ingang. Geert Omez: “Het was een grote uitdaging op vlak van design, duurzaamheid, laagdrempeligheid en architectuur. Het resultaat is meer dan geslaagd, mag ik zeggen. Onze ambitie gaat intussen veel verder dan een nieuwe ingang.
Onze uitstraling van versheid toe is altijd al een enorme troef van AD Delhaize geweest en de match met het kwalitatief culinair concept van Mr. Georges lag dan ook min of meer voor de hand. We kenden elkaar al enkele jaren en het gedachtegoed van Mr. Georges sluit perfect aan bij de uitgebreide selectie dagverse producten die we in huis hebben. Ik ben er nu al zeker van dat Roeselare en omstreken zal stormlopen voor onze Mr. Georges-afdeling.”
Beleving start op de parking
Die culinaire hotspot bevindt zich op een prominente plaats in de AD Delhaize, vlak bij het binnenkomen van de supermarkt. Lode Vande Vyvere, zaakvoerder van Mr. Georges: “Ons concept is vernuftig en tegelijk eenvoudig: wat de natuur ons biedt, daar willen we optimaal gebruik van maken. Het ‘no waste’ principe dat vandaag actueel, trendy en hip is, passen we intussen al op zo’n twaalf locaties in België toe. Roeselare is ons tweede concept in West-Vlaanderen, na Knokke-Heist. Natuurlijk is er niets mis met de producten die de consument in de supermarkt vindt, maar er zijn nog altijd klanten die dat extraatje daar bovenop willen, en die bleven in het verleden vaak op hun spreekwoordelijke honger zitten. Al het denkbare lekkers op vlak van kazen, charcuterie, salades, delicatessen maar ook kant-en-klare gerechten verzamelden we met Mr. Georges. Elke moment van de dag kan de fijnproever kiezen uit zo’n duizend topproducten die we zelf selecteerden.” Een blik over de meterslange toonbank toont aan dat er geen woord overdreven werd. Conform aan de conceptnaam, bijzonder vertrouwd en zintuiglijk. Het is trouwens voor het eerst dat een Mr. Georges-vestiging al vanop de parking te zien is. De beleving begint dus al vanaf het moment dat je AD Delhaize Roeselare binnenstapt.
Uniek shop-in-shopconcept
Het kwaliteitslabel van Mr Georges bespeelt alle zintuigen. Hier vind je honderden lekkere ideeën die vaak van kleinschalige producenten komen, hoog in de bergen of verscholen in petieterige West-Vlaamse dorpjes, die eten creëren met een verhaal. Charcuterie van Hendrik Dierendonck uit Veurne, producten van Duke of Berkshire (Ploegsteert), ’t Groendal (Roeselare), Damse Kaasmakerij (Damme), Kaasmakerij De Moerenaar (Veurne) en ’t Reigershof Kaasmakerij (De Haan): het is maar een kleine greep uit het lokaal aanbod. Verder zijn er kant-en-klare gerechten van bekende en bekroonde restaurants uit de buurt. Smaak- en spraakmakende gerechten en dat laatste mag je best letterlijk nemen want elke kaas, ieder gerecht of stukje charcuterie heeft een eigen verhaal. De medewerkers zullen je graag en vrijblijvend met raad en daad bijstaan mocht er advies nodig zijn. Bovendien hoef je je niet bij Mr Georges zelf af te rekenen. Het gemak en de hygiëne dient de mensen dus wordt alles makkelijk aan de kassa van AD Delhaize zelf betaald. Tapas-, kaas-, Belgische en Zuiderse schotels kan je gemakkelijk ter plaatse bestellen of op voorhand op www.mrgeorges.be
Roze bril
Geert Omez: “Ik ben fier dat we over een fantastisch team medewerkers mogen beschikken en dat wil ik hier nog zeker benadrukken. Een goed geoliede machine rendeert maar pas wanneer alle onderdelen meedraaien. Nu we samen met Mr. Georges de handen in elkaar slaan, we over een
parking van zo’n 200 auto’s beschikken en zowat het grootste vers aanbod in de hele regio hebben, blikken we nog hoopvoller vooruit.”

 

 

 

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.