Home > 50.000 bezoekers deze zomer voor Proximus Pop-Up Arena in Middelkerke

50.000 bezoekers deze zomer voor Proximus Pop-Up Arena in Middelkerke

Geschreven op 29 augustus 2022 om 15:40 door Mario De Wilde

Het tweede seizoen van de Proximus Pop-Up Arena in Middelkerke zit erop. Van 24 juni tot 26 augustus was de tijdelijke arena het muzikale epicentrum aan de Belgische kust. Met méér concerten en méér variëteit in het aanbod en een toename van bijna 60% in toeschouwersaantallen blikt zaaluitbater be•at erg tevreden terug op het afgelopen zomerseizoen. Met de Proximus Pop-Up Arena, die het beste van een festival combineert met het comfort van een arena, nam be•at vorig jaar in volle coronacrisis een spectaculair initiatief. Alle jarenlang opgebouwde expertise werd aangewend om de bezoeker een zomerse totaalervaring aan te bieden. Met een gemiddelde score van 8,4 op 10 geven bezoekers na afloop van hun bezoek aan dat het pop-uparena concept de verwachtingen meer dan inlost.

De groei in het tweede jaar van bijna 60% in toeschouwersaantallen bewijst de attractiviteit van het concept bij het concertminnend publiek. 86% van de bevraagden geeft nu al aan dat ze volgend jaar terug zullen komen!

“Uiteraard zijn we zeer blij met deze cijfers”, zegt Jan Van Esbroeck, CEO van be•at. “Een nieuwe zaal – net als een nieuw festival – in de markt zetten is een project van lange(re) adem, dat weten we ook van voorgaande nieuwe initiatieven. Maar deze groei in het tweede jaar is buitengewoon groot, zeker als je weet dat het voor onze sector geen gewone zomer was gezien de druk op de gezinsbudgetten, de naweeën van corona en een overaanbod in de markt. Ook de overige resultaten van het publieksonderzoek zorgen voor een extra motivatie en dito vertrouwen om in ons derde, hopelijk normale, jaar nog een extra stap voorwaarts te zetten.”

“We blikken bijzonder tevreden terug op een geslaagde tweede muzikale zomereditie in de Proximus Pop-Up Arena. Meer dan 5000 Enjoy klanten hebben er kunnen genieten van een heerlijke cocktail van zon, zee en muziek en … zo dicht bij de artiesten heeft dit het hart bij velen sneller doen slaan. Op Pickx kan je nog nagenieten van de volgende concerten: ‘Raymond van het Groenewoud’, ‘One Night Only’, ‘Schlagerfestival Zomereditie’ en ‘Queen – The Unique Rock Symphonic Celebration’ zowel op TV als online” zegt Stefaan Haerick, Director Commercial Partnerships & Sponsoring bij Proximus. “Tevens kunnen we spreken van een succesvolle inzameling van oude gsm-toestellen. Veel geëngageerde bezoekers hebben onze oproep, samen met be•at, beantwoord door meer dan 1000 oude toestellen op de Proximus-stand binnen te brengen. We zijn de bezoekers enorm dankbaar voor deze bijdrage aan ons project.”

Muzikale én toeristische trekpleister

Op basis van het uitgevoerde onderzoek blijkt dat de meerderheid van de bezoekers afkomstig zijn uit de West- en vervolgens Oost-Vlaamse provincie. Maar de Proximus Pop-Up Arena levert ook een actieve bijdrage als muzikale toeristische trekpleister: 12% van de bezoekers boekte speciaal een verblijf aan de Belgische kust, 23% was er al met vakantie, al dan niet in een tweede verblijf. 4 op de 10 is voor of na het concert onderweg wat gaan eten of drinken. Méér dan 60% van de bezoekers combineerde het bezoek aan de tijdelijke concertarena met een andere vrijetijdsactiviteit aan de Belgische kust.

“De tweede zomerbivak van de Proximus Pop-Up Arena is uitermate geslaagd. De organisatie deed alles voor een perfecte concertbeleving voor de bezoekers en daarnaast namen ze gerichte maatregelen om het comfort van de omwonenden te garanderen”, zegt burgemeester Jean-Marie Dedecker. “Het programma was een solide meerwaarde voor onze topzomer, want Middelkerke kreeg dankzij de Proximus Pop-Up Arena enkele topnamen op bezoek, denk maar aan Toto en Adamo. Dus wat mij betreft was de Proximus Pop-Up Arena een schot in de roos. Op naar volgend jaar!”

Proximus Pop-Up Arena zomer 2022 in kerncijfers

-In totaal ontving de arena op 18 concerten 50.892 bezoekers, +58,31% tov 2021.
-De Proximus Pop-Up Arena kent een zeer hoge Net Promoter Score (NPS) van 45,8. De NPS peilt de klantentevredenheid en loyaliteit op een schaal van -100 tot +100.
-Bezoekers wonen in (1) West-Vlaanderen (40%), (2) Oost-Vlaanderen (23%), (3) Antwerpen (13%), (4) Vlaams-Brabant (12%), (5) Limburg (5%) en (6) Wallonië en buitenland.
-Slechts 56% van de bezoekers kwam exclusief met de auto, velen gebruikten openbaar of traag vervoer, al dan niet in combinatie met de auto.
-8 op de 10 bezoekers vond de geluidskwaliteit in de arena gelijkwaardig of (veel) beter dan gemiddeld.
-De leeftijd van de bezoekers ligt gemiddeld op net geen 51 jaar.
-De inzamelingsactie voor oude telefoons, een initiatief van partner Proximus, leverde maar liefst 1000 toestellen op.

 

0 reacties

Wees de eerste die reageert op dit artikel!

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.