25-jarige man die brand stichtte in zijn huis in Oostende, overleden in Brugse gevangenis
De 25-jarige man die afgelopen vrijdag werd opgepakt naar aanleiding van een woningbrand in de Honoré Borgersstraat in Oostende, werd ’s anderendaags levenloos aangetroffen in zijn cel. De man was eerder aangehouden door de onderzoeksrechter in Brugge op verdenking van opzettelijke brandstichting en werd overgebracht naar de gevangenis. Vanwege zijn psychische toestand werd hij alleen in een beveiligde cel geplaatst, waar hij regelmatig werd gecontroleerd. Het parket West-Vlaanderen stelde een wetsdokter aan en vorderde een onderzoeksrechter, die het onderzoek verder leidt. Er werd intussen een autopsie uitgevoerd. Volgens de eerste vaststellingen van de wetsdokter zijn er geen aanwijzingen van kwaad opzet. Er wordt nog een toxicologisch onderzoek uitgevoerd.