147 leerlingen van het 5de leerjaar uit zes Oostkampse basisscholen namen deel aan fietsactie
Gisteren namen 147 leerlingen van het 5de leerjaar uit zes Oostkampse basisscholen deel aan de jaarlijkse fietsactie. Tijdens een avontuurlijke mountainbiketocht op het Kampveld konden zij niet alleen genieten van sport en natuur, maar ook belangrijke lessen meenemen voor het dagelijkse verkeer. Een bijzonder leerrijk moment was de demonstratie rond de dode hoek door Transport en Logistiek Vlaanderen. Door zelf plaats te nemen in een vrachtwagen ontdekten de leerlingen hoe moeilijk fietsers soms zichtbaar zijn voor een chauffeur. Een ervaring die ongetwijfeld zal bijblijven.
Ook de Politiezone Het Houtsche gaf waardevolle tips over veilig gedrag in het verkeer. Want verkeersveiligheid is een gedeelde verantwoordelijkheid van fietsers, automobilisten, vrachtwagenchauffeurs, ouders en scholen. Wie van jongs af aan leert om zich veilig in het verkeer te bewegen, draagt bij aan een veiliger Oostkamp voor iedereen. Dank aan de leerkrachten, de wegkapiteins, WTC Oostkamp, de Sportraad, Politiezone Het Houtsche en Transport en Logistiek Vlaanderen voor hun engagement. Foto G. St.