Home > Salvatore Adamo (82) doet volgend voorjaar Oostende aan met ‘C’est ma vie’ 

Salvatore Adamo (82) doet volgend voorjaar Oostende aan met ‘C’est ma vie’ 

Geschreven op 24 mei 2026 om 06:53 door Mario De Wilde

De jaren lijken maar geen vat te krijgen op Salvatore Adamo. Na een reeks betoverende, telkens uitverkochte jubileumconcerten de voorbije 3 jaren, is de 82-jarige Belgisch-Italiaanse chansonnier momenteel de hort op met zijn gloednieuwe concerttour C’est ma vie – een knipoog naar één van zijn grootste klassiekers. Na o.a. Brugge, Gent, Antwerpen en Hasselt, mag nu ook Oostende zich opmaken voor een avondje ‘Cest ma vie’ met de minzame wereldster. Op zondag 2 mei 2027 strijken Salvatore en zijn liveband neer in Kursaal Oostende. Tickets zijn vanaf nu beschikbaar via www.ticketkopen.eu

Vlaanderen kan maar geen genoeg krijgen van Salvatore Adamo. Na een reeks betoverende jubileumconcerten de voorbije jaren – telkens tot de nok uitverkocht – keerde hij in 2026 terug naar de mooiste concertzalen met zijn gloednieuwe tour ‘C’est Ma Vie’ – een knipoog naar één van zijn grootste klassiekers. Wegens groot succes wordt deze tour in 2027 verlengd.
Op 1 november 2026 wordt hij 83 jaar, maar aan stoppen denkt Salvatore Adamo nog lang niet. Na een reeks uitverkochte theaterconcerten, blijkt de liefde van het Vlaamse publiek voor deze fantastische zanger groter dan ooit. Niet alleen zijn fans hunkeren naar meer, ook bij de minzame wereldster zelf is de muzikale honger nog groot.

Hij doorkruist het land met zijn theatertour ‘C’est Ma Vie’, waarin hij terugblikt op zijn leven en zijn muziek. Op het podium laat Adamo zich begeleiden door zijn eigen liveband en brengt hij een hartverwarmende selectie uit zijn indrukwekkende repertoire. Liedjes als ‘Tombe la neige’, ‘Vous permettez, monsieur’ en ‘Insch’Allah’ zorgen opnieuw voor kippenvelmomenten. Met deze tour onderstreept Salvatore Adamo nogmaals zijn unieke connectie met het Vlaamse publiek en bevestigt hij dat het heilige muzikale vuur bij hem nog lang niet gedoofd is

1 reactie

Jeanine De Veirman
Geschreven op 2026-05-25 10:07:10
Een zeer goede zanger mijn favoriet al van mijn jeugd 16 tot nu zaterdag de 13 juni ga ik voor het eerst naar zijn concert in de capitol kijk er naartoe met blij hart hem voor de eerste keer in levende lijve te zien

Geef een reactie op dit artikel

Velden met een * zijn verplicht in te vullen. E-mailadressen worden nooit gepubliceerd op de website.